بلبرینگ های خود روان کننده
نوشته شده توسط : alireza

مزایای اصلی بلبرینگ های پلیمری پلاستیکی عبارتند از:

کاهش نیازهای روانکاری از طریق ضرایب اصطکاک کمتر.

افزایش مقاومت در برابر آلاینده ها از جمله گرد و غبار، آب و ذرات تولیدی.

بهبود مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی.

بدون گریس به معنای عملکرد تمیزتر، مقاومت بهتر در برابر زباله و نگهداری کمتر است.

طول عمر قابل ملاحظه ای افزایش یافته است (اغلب بیشتر از عمر دستگاهی که در آن گنجانده شده است).

گزینه های بهداشتی بالا برای نیازهای خاص صنعت / انطباق با مقررات (FDA، USP، 3A، ABS) در دسترس است.

استفاده انعطاف پذیر در برنامه های خطی، نوسانی و چرخشی.

بلبرینگ های خود روان کننده

این بلبرینگ ها دارای روان کننده ای مانند PTFE، گرافیت یا سیلیکون هستند که با سطح مالشی خود یاتاقان یکپارچه شده است. همانطور که قطعات متحرک به هم ساییده می شوند، این روان کننده به طور پویا در طول زمان پراکنده می شود.

 

بلبرینگ های پلیمری پلاستیکی خود روان کننده از دو مکانیسم مختلف برای انتقال مواد روانکاری استفاده می کنند:

 

سیستم های لکه گیری: پلیمرهای مبتنی بر PTFE یا تزریق شده با PTFE رایج ترین نمونه از سیستم های لکه گیری هستند. روان کننده باید راه خود را از پلیمر پیدا کند و خود را در لایه ریز سطح تماس رسوب کند. این رسوب برای تولید یک فیلم هیدرودینامیکی ایجاد می شود که روانکاری موثری را فراهم می کند.

سیستم های آشغال: این رویکرد به چقرمگی خود پلیمر (UHMW، نایلون ریخته گری) برای ضربه زدن به ریز ذرات رزین رزین که به طور موثر به عنوان بلبرینگ های کوچک عمل می کنند، متکی است. این رویکرد به طور کلی کارایی کمتری دارد اما همچنان در بسیاری از کاربردها نقش مهمی دارد.

استفاده از یکی از این طرح‌ها در کاربردهایی که روغن‌کاری مجدد مکرر غیرعملی یا پرهزینه است، در محیط‌هایی با اصطکاک بسیار بالا، یا در محیط‌هایی که روان‌کننده‌های مایع سنتی خطر زیادی برای آلودگی/نشت دارند، مهم است.

 

از آنجایی که روانکاری ناکافی دلیل شماره یک خرابی یاتاقان است، پایان دادن به نیاز به روانکاری نه تنها تعمیر و نگهداری را ساده می کند، بلکه به طور چشمگیری سایش زودرس را که در فواصل نگهداری اجتناب ناپذیر جمع می شود، کاهش می دهد. گریس و سایر روان کننده ها نیز با کمک به چسبیدن گرد و غبار و کثیفی در مکانیسم یاتاقان، یکی دیگر از عوامل سایش طولانی مدت که گزینه های خود روانکاری از بین می برند، مسائل آلودگی را تشدید می کنند.

مزایای کلیدی بلبرینگ های خود روان کننده

مقاومت در برابر خوردگی و سایش عالی.

هزینه نگهداری کمتر به دلیل کاهش نیازهای روغن کاری.

ضریب اصطکاک کمتر

عملکرد در محیط های با دمای بالا/پایین.

عملکرد تمیزتر و بدون چربی

Rulon®

TriStar توزیع‌کننده انحصاری Rulon در آمریکای شمالی است، خانواده‌ای از پلاستیک‌های مبتنی بر PTFE که به‌منظور نیازهای کاربردی برنامه‌های کاربردی سخت مانند یاتاقان‌ها ساخته شده‌اند. مانند سایر پلاستیک ها، در فرمولاسیون های بسیار متنوعی (در واقع بیش از 300) موجود است.

 

برای نگاهی عمیق تر به Rulon و برخی از گزینه های کلیدی فرمولاسیون، لطفاً مقاله سفید ما را ببینید.

راه حل های پیشرفته با پشتوانه فلزی خود روان کننده

رویکردهای پیشرفته‌تر برای طراحی یاتاقان‌های فلزی، قابلیت‌های خود روانکاری را در عین حفظ برخی از ویژگی‌های ساختاری مطلوب فلز، امکان‌پذیر می‌سازد.

 

برای مثال TriStar's TriSteel™ از یک روکش پلیمری ویژه با پشتی فلزی تشکیل شده است. لاینر به یک لایه برنز متخلخل متخلخل آغشته شده است. هر دو ماده را می توان به طور دقیق بسته به کاربرد مشخص کرد. این طرح از فولاد (روی/روکش مس یا ضد زنگ) برای پشتیبانی ساختاری و مکانیکی بهره می‌برد و در عین حال از یک آستر پلیمری برای بهبود ویژگی‌های سایش و خود روانکاری استفاده می‌کند.

 

در صفحه وب محصول ما درباره TriSteel بیشتر بیاموزید یا بروشور را مشاهده کنید.

بلبرینگ کامپوزیت

بلبرینگ های کامپوزیت از ترکیبی از مواد مانند رزین تقویت شده با الیاف یا پلاستیک ساخته می شوند. مواد کامپوزیت را می توان با PTFE ترکیب کرد تا یک طراحی سبک وزن و خود روان کننده ایجاد کند.

 

یاتاقان های کامپوزیتی در مقایسه با یاتاقان های فلزی مزایای وزنی چشمگیری دارند. برخی از مزایای دیگر بلبرینگ های کامپوزیت را در اینجا بخوانید. خود کامپوزیت را می توان برای برآوردن نیازهای کاربردی خاص سفارشی کرد. برای استحکام بیشتر می توان یک آستر کامپوزیت را روی یک پشتی فلزی اعمال کرد.

کامپوزیت‌های CJ TriStar نمونه‌ای عالی از محلول بلبرینگ مبتنی بر کامپوزیت هستند. این طرح از چندین لایه استفاده می کند. داخلی ترین لایه از یک لایه فیبر مصنوعی/PTFE تشکیل شده است. لایه دوم از رشته های شیشه ای با زاویه بالا با پوشش اپوکسی تشکیل شده است. بیرونی ترین لایه از رشته های شیشه ای با زاویه کم با پوشش اپوکسی تشکیل شده است.

 

این ساختار اجازه می دهد تا یاتاقانی سبک وزن، استحکام بالا و مقاوم در برابر خستگی باشد که اغلب برای کاربردهای با بار بالا/سرعت کم بدون روغن کاری انتخابی ایده آل است. بلبرینگ های CJ مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و بارهای ضربه ای دارند. آنها همچنین قادر به تحمل درجه بالایی از ناهماهنگی شفت هستند: دیوار کامپوزیت مانند یک فنر عمل می کند و هر چه بخش دیواره یاتاقان ضخیم تر باشد، انحراف برای یک بار مشخص بیشتر می شود.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد بلبرینگ های CJ Composite صفحه وب CJ ما را مشاهده کنید یا بروشور را بررسی کنید.

چرا انتخاب یاتاقان استراتژیک یک الزام مهندسی است: رویکرد TRISTAR

این راهنما بر روی یک موضوع تکرارشونده متمرکز شده است (این به سادگی یک بسط منطقی از تعداد زیادی از گزینه های باربری در بازار امروز است):

 

بلبرینگ ها یک جزء طراحی حیاتی هستند که وقتی با دقت انتخاب می شوند بهترین کار را دارند تا درک دقیقی از الزامات عملیاتی را که انتظار می رود آنها برآورده کنند منعکس کند.

چه در حال تصمیم گیری باشید که آیا بتوانید غلتک های فشرده روغن کاری را جایگزین کنید یا اینکه کدام نوع پلیمر را انتخاب کنید، صرف زمان برای انجام یک فرآیند انتخاب بلبرینگ واقعاً آگاهانه می تواند مزایای واقعی را ارائه دهد.

 

در TriStar، ما این واقعیت را جدی می‌گیریم: ما فقط به فروش یک ماده یا خط محصول خاص علاقه‌مند نیستیم، بلکه به دنبال رویکردی واقعاً مشاوره‌ای با مشتریان خود هستیم.

 

ما برای درک نیازهای عملکردی خاص، نگرانی های تعمیر و نگهداری و اولویت های هزینه طراحی شما کار می کنیم. ما حتی شناخته شده‌ایم که از روی کاغذ ضایعات یک مشتری از برنامه مورد نظرشان کار می‌کنیم! ارزیابی ما فقط به مواد نگاه نمی کند: ما به دقت در مورد هندسه واقعی برنامه مورد نظر فکر می کنیم.

 

از آنجا، ما مواد و طراحی بلبرینگ را با نگرانی های مهندسی خاص مطابقت می دهیم. و اگر یکی از صدها بلبرینگ ساده پلیمری یا کامپوزیت ما درست نباشد، ما حتی توانایی منحصربه‌فردی برای ایجاد یک ماده سفارشی از طریق بخش مواد پیشرفته (EMD) داریم.

 

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای متعدد یاتاقان های پلاستیکی هستید، کتابخانه کامل ما را با بیش از 140 مطالعه موردی کاربردی بررسی کنید.

 





:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: